Wednesday, June 12, 2013

Dari Tanah Suci 1

Umrah? Sememangnya lebih ramai orang yang lebih arif, lebh pakar tentang dua kota suci, apatah lagi ibadah ini. Malah pengalaman serta selok belok suasana di sana. Bila ada yang bertanya, "kali pertama umrah? " Aku segera mengangguk. Tanda setuju.
Banyak mahu ditulis. Barangkali akan datang. Sedikit-sedikit.
Balik dari sana. Rindu itu susah hilang. Kadang rasa syahdu dan sedu. Cukuplah ayat 1 surah al- Isra, tergambar hebatnya rumah Allah itu. Bumi yang penuh dengan keberkatan. Di situ ada aku jadi kaku malah terkedu. Saat mula menatap Kiblat sekalian muslim, aku tersentap. Aku hambaMu, Engkaulah Tuhanku!
Terima kasih ayahanda, bawa kami ke sana.


Di Masjid Quba. Aku dan Along

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...