Monday, December 13, 2010

Gemakan Takbir Seisi Alam,Pasti Bangkit Jiwa Menggegar Suram!



1511 H[KOMBAT]-Faisal Tehrani 

Belajar dari situ anak muda! Pasti dihembus buatmu roh jihad. Juang menentang. Kita tak pasti masa depan. Kisahnya bukan kisah biasa. Antara cinta manusiawi semata. Tapi cinta kepada pemilik langit dan bumi. Emrullah dan Zinnera, cinta suami dan isteri yang mendambakan syurga. Harapan Hajah Nusaybah, Bilal Kaya, Salim Badar, Syed Habib dan Muhammad Ameen. Kembalikan kekuatan itu supaya takbir menggegarkan alam. Wallahualam~


Antara cinta insan dan cinta Rabbnya, mereka sanggup syahid untuk menegakkan kalimah tauhid. Kematian mereka bukan sia-sia. Sebaliknya mereka hidup aman damai disana. Impian syahid. Mungkin akan terjadi dalam kalangan kita. Itu buat yang memahami erti sebenar kehidupan. Sebagaimana Khalid al-Walid yang sentiasa mendambakan syahid, namun sayang rohnya diangkat bukan di medan perang. 

Meniupkan semangat jihad hari ini, amat perlu. Isy azizan, aumut syahidan. Hidup mulia, mati syahid. Itu sahaja pilihan. Buat yang berjuang untuk al-Aqsa, doa kami utuskan! Sebagai ingatan buat di sini, di tanah air penuh keaman, supaya jangan mudah terleka.Ingatan buat diri juga untuk semua.

Gemakan takbir seisi alam,pasti bangkit jiwa menggegar suram!

Bukan pinjaman kata pujangga. Sebaliknya ini hakikat yang nyata. Laung azan saling menyahut, memenuhi seisi alam. Dari Timur langsung kebarat, melangkau tembok sempadan negara, melangkah batas seluruh benua. Itulah panggilan memecah suram. Panggilan menuju kejayaan. Panggilan mengagungkan Tuhan. Yang pasti, sejarah telah membuktikannya! Sebagaimana Muhammad al-Fatih dan tenteranya. Raja yang terbaik dan tentera yang terbaik! menyahut tuntan panggilan menggegar suram itulah kunci kejayaannya. 

Mengisi harapan masa depan dengan kemenangan!Cukuplah penghinaan. Bumi Al-Quds dirobek Israel kejam. Bumi penuh sejarah. Menguasainya bererti menguasai dunia. Lantang Amerika berhati kejam! Zalim Israel berjiwa binatang! Bangsat mereka. Laungkan Takbir...Allahuakbar!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...